SP Nieuwegein opent meldpunt WMO problemen

3 maart 2014

SP Nieuwegein opent meldpunt WMO problemen

Naar aanleiding van een klacht over de kwaliteit van WMO dienstverlening stelde de SP eerder deze week schriftelijke vragen aan het college. Vandaag kwam een tweede melding binnen van soortgelijke strekking. SP wil weten wat er gaande is bij de WMO, zeker gezien de dreigende bezuinigingen.

De WMO staat voor Wet Maatschappelijke Ondersteuning. SP is al jaren een warm pleitbezorger van een goedlopende dienst.

Fractievoorzitter Stekelenburg over het meldpunt:'Uit de twee meldingen die we gehad hebben blijkt dat mensen vier weken moeten wachten voor ze echt hulp kunnen krijgen. Er vindt dan een eerste gesprek plaats, of de mensen ook de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben, is dan nog maar de vraag. Met ons meldpunt willen we mensen oproepen hun ervaringen te delen. Als die positief zijn, dat willen we dat ook zeker horen'.

De SP is benieuwd naar uw ervaringen als het gaat om de wachttijden de kwaliteit van de zorg en wil graag weten of u zich echt geholpen heeft gevoeld.

Meldingen kunnen gedaan worden via deze link. De meldingen zullen anoniem gehouden worden. 'Dat is onze garantie', aldus Stekelenburg.