SP bezoekt ondernemers op Muntplein

7 februari 2014

SP bezoekt ondernemers op Muntplein

Veel ondernemers hebben het moeilijk momenteel. De omzetten staan onder druk en bijvoorbeeld de invoer van de koopzondagen heeft geleid tot grote ontevredenheid. Men voelt zich niet gehoord en overleg met de gemeente leidt tot niets vaak. Dit zijn zo geluiden die de SP opving tijdende rondgang over het winkelcentrum.

Niet veel ondernemers kennen de standpunten van de SP over ondernemers. Vaak wordt gedacht dat vooral de VVD de belangen van de ondernemers behartigd. Niets is minder waar. De VVD zet zich in voor de grote winkelketens en multinationals. Zo was men er als de kippen bij om het koopzondagenbeleid erdoor te drukken.De belangen van de lokale kleine winkeliers sneeuwen echter onder.

Al een paar jaar geleden stelde SP een boekje samen met alle standpunten over het MKB. Onder de titel 'Hart voor de zaak'  somde de SP een hele reeks standpunten op over de winkeliers. Lees zelf hoe SP het MKB wil stimuleren.