Brainstormavond over concept verkiezingsprogramma

18 oktober 2013

Brainstormavond over concept verkiezingsprogramma

Deze week werd de eerste versie van het verkiezingsprogramma aan de leden voorgelegd. Niet om erover te stemmen, maar om er eens goed over te discussiëren. De komende verkiezingen worden extra spannend, omdat de landelijke overheid steeds meer taken naar de gemeenten schuift, en daar steeds minder geld bij doet. Dat kan niet lang goed gaan.

De avond werd geopend door een aantal stellingen door te nemen. Over economie, onderwijs, integratie, wonen en veiligheid viel genoeg te discussiëren. Welke plannen zijn er en vooral waar worden ze van betaald? De financiën zijn een groot probleem voor de Nederlandse gemeenten met het straffe Kabinetsbeleid. De veranderingen die de gemeenten moeten doorvoeren kosten ook geld. Het geld is echter op.

Twee uur vliegen voorbij met zulke zware onderwerpen. De programmacommissie beraadt zich op de volgende stappen. Allereerst zullen de opmerkingen verwerkt worden.