De kazerne op de Dasseweide

16 november 2012

College geeft nietszeggende antwoorden op vragen over Dasseweide

Enige tijd geleden stelde de SP vragen over de militaire opleiding op de Dasseweide in de wijk Batau. Naar zeggen van de bewoners ervaren ze ernstige overlast van deze school. Inmiddels is er al veel aandacht geweest van de landelijke pers. De gemeente heeft bij monde van burgemeester Backhuijs laten weten dat er een bemiddelingstraject komt voor de bewoners en het schoolbestuur. De SP hoopt dat hier constructieve afspraken uitkomen. De bewoners zullen meewerken aan deze beweging.

5 oktober 2012

SP stelt vragen over geopende 'kazerne' op Dasseweide

Deze maand is er grote onrust ontstaan bij de bewoners rondom de Dasseweide. Sinds een maand is er een nieuwe opleiding begonnen bij het ROC in die buurt. De opleiding betreft een vooropleiding voor Defensie en de buurt spreekt inmiddels over de 'kazerne' als het gaat om deze nieuwe activiteiten. Er is enorme overlast in de buurt aangezien er veel parkeerdruk is, de leerlingen in volle bepakking door de straten marcheren, en vrachtwagens en toerbussen regelmatig de straten blokkeren. Een heus ochtendappel haalt niet alleen de leerlingen uit hun slaap, ook de buurtbewoners zitten rechtop in bed. Aanleiding genoeg voor de SP om vandaag kritische vragen aan het college van B&W te stellen.