Mijn hart voor de zorg

24 november 2019

Mijn hart voor de zorg

20 november was er een landelijke staking van ziekenhuismedewerkers. Ik was aanwezig in het Antoniusziekenhuis waar ook aktie werd gevoerd. Uit gesprekken met enkele mensen van de werkvloer bleek dat sommigen zich toch machteloos voelden omdat ze niet de vuist konden maken die nodig is. De bereidheid om iets te doen was natuurlijk heel groot, maar omdat het om de zorg gaat, konden de acties maar beperkt blijven vonden ze, begrijpelijk, een deel moet doorwerken. Er waren medewerkers die als ZZPer gingen werken en die worden dan weer door het ziekenhuis duur ingehuurd omdat er personeelstekort was, dat kan allemaal in Nederland!

Ik vind dat er hier veel breder ingezet moet worden, met ALLE vakbonden, ALLE maatschappelijke bewegingen in het hele land. Solidair zijn, het gaat ons allemaal aan, alles plat in het hele land! Allerlei akties, ieder voor zich, het zet geen zoden aan de dijk, het moet massaler.

En met name tegen de macht van de zorgverzekeraars, de miljonairs  aan de top en de beleggers en aandeelhouders, die dik betaald worden van ONS geld! Daarom moeten we naar een nationaal zorgfonds!

Deze hele crisis in de zorg wordt veroorzaakt door die geldharkers in de top van de Zorgfondsen en door de organisatie daarvan. En dan kunnen we er één grote aktie van maken, ook voor het onderwijs. Er is geld zat, het moet alleen gehaald worden waar het zit, bij de rijken!

Harry Kemper, SP Nieuwegen.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.